Saturday, October 10, 2009

Hati-hati tentang Hati

sekali lagi,aku bercakap tentang hati..sebenarnya nak cakap tentang my beloved.....,tapi x apalah..mari kita cakap tentang hati dahulu.. hati-hati maksud dia macam berjaga-jaga lah kan..so hati-hati lah dengan hati..jaga-jagalah dengan hati..sebab di situ boleh terbit macam-macam perasaan..


cek juga hati orang sekeliling ataupun kenalan kamu

walaupun hati kita cuma satu..tapi ketahuilah banyak hati yang perlu dijaga sebenarnya...bila jauh dari keluarga,dan yang terdekat dan hampir dengan kita adalah rakan-rakan cuma..jadi hati-hati itu mestilah dijaga sepertimana kita mahu hati kita dijaga oleh orang lain.. bila kita rasa penat,ketahuilah orang lain pun penat juga.. bila kita rasa kita dah banyak sangat buat kerja,ketahuilah orang lain pun banyak buat kerja.. jadi,apa yang perlu disungutkan,dan apa yang perlu dibebelkan..



kita rasa hati kita tercalar,sakit,luka,berdarah,bernanah itu semua kerana kita terlalu memikirkan bahawa kita telah banyak melakukan kerja..berulang ke sana-sini..yang kita nampak hanya hati kita,yang kita rasa hati kita saja perlu dijaga..

pesanan kepada semua,hati-hatilah dengan hati di sekeliling anda..kerana ia sama saja dengan hati anda,pinta untuk dijaga..pinta untuk dimengerti..jangan terlalu memikirkan diri sendiri dan jangan selalu cuba untuk menyakitkan hati orang lain,bimbang hati sendiri yang terluka teruk nanti..

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails